na een week eindelijk...jeeeeeee wifi - Reisverslag uit Langenboom, Nederland van Mieke Verhagen - WaarBenJij.nu na een week eindelijk...jeeeeeee wifi - Reisverslag uit Langenboom, Nederland van Mieke Verhagen - WaarBenJij.nu

na een week eindelijk...jeeeeeee wifi

Door: colinda en mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

19 Februari 2016 | Nederland, Langenboom

hallo allemaal hier dan eindelijk ons eerste verslagje ...na een verre lange reis van 23 uur vanuit jambiani tanzania eerte indruk Mieke...he he i,m back!!! eerste indruk colinda...massa mensen gebouwen en koeien op de weg!!!
na een paar volle indrukwekkende dagen met hier en daar wat tranen en slikkende strotjes zijn we nu zo ontsettend trots op onszelf en zitten we nu te janken achter een laptop van mickel van de staf van blijdschap met natte haren en luchtige kleding want we hebben weekend en zijn heerlijk vanuit de tuin naar de zee geweest :we hadden dit verdient heerlijk zo op 15 meter afstand...
vanaf maandag meteen mee les gaan geven en kennis gemaakt met onze kids en teachers vanaf dinsdag ochtend een vol prgramma..
7.15 de wekker ontbijt ...op de fiets naar de eertse twee scholen ...lunch...swahili les...adult class en daarna naar de kanga ladys voor handwerk en engelse les..19.15u diner en dan maar hopen dat er wifi is hakunamathatha
de leerlingen zijn zo dankbaar vrolijk en serieus ze doen erg hun best en de disipline is hoog...zouden ze in Nederland nog wat van kunen leren
morgen naar de vrijlating van de babyschildpadden en heerlijk snorkelen in die mooie prachtige blauwe zee...tot snel als de wifi meewerkt...Jambo Habari!!!

• 19 Februari 2016 - 18:04

Sandra Verhagen:

He lieverikken, mam en zuske,
    Wat fijn om te lezen...een teken uit het verre Afrika.
    Wat zullen jullie een ontzettend bijzondere tijd doormaken. Voor ons gewoonweg niet voor te stellen.
    Ik hoop dat jullie het ondanks de drukte en indrukken heel mooi en fijn hebben.
    Voor jullie een hele hele dikke kus!!!
    geniet, relativeer en sla op in jullie geheugen...love you.
    Liefs Sandra, ook veel groetjes van Joost en Daphne xxx

• 19 Februari 2016 - 20:28

Susan Wolfs:

Hoi Mieke en Colinda
    Wat leuk om jullie eerste ervaringen te lezen. Een druk programma maar wel heel dankbaar. Ik wens jullie heel veel plezier, succes, geluk en voldoening toe. En geniet ook van jullie bijzondere samen zijn als moeder en dochter.
    Xxx Susan

• 19 Februari 2016 - 21:18

Hans Selten:

Keigoed dat het jullie nu na de eerste (rotdagen) nu goed bevalt en ik en de kids hopen dat de rest van jullie vakantiewerk een mooi en leuk verloop hebben

• 20 Februari 2016 - 13:18

Joyce:

Lieve Colinda ne Mieke,

Wat fijn om wat van jullie te horen!
    Een fantastisch ervaring! Dit nemen ze jullie nooit meer af.
    Het zal best even wennen zijn een andere omgeving, mensen, gewoontes en ander eten.
    Have fun, succes en geniet van elkaar en de omgeving.
    Liefs Joyce en de boys

• 20 Februari 2016 - 15:10

Martha:

Hallo Colinda en Mieke,
    Fijn om te lezen dat jullie daar goed aangekomen zijn en een druk programma hebben. Hier gaat alles zijn gangetje en is het koud en nat! Geniet dus maar lekker van het mooie weer
    en ook van alle ervaringen.

Groetjes van Martha
    en Thea

• 21 Februari 2016 - 15:37

Riekie Koninkx:

Wat leuk dit verslag te lezen! Ik hoop dat het een onvoorstelbare onderneming wordt voor jullie. Zowiezo een unieke ervaring mie der en dochter samen op zo n reis. Geniet can alle momenten en blijf verslagen schrijven. Groetjes vanuit het stormachtige en regenachtige Nederland.

• 22 Februari 2016 - 12:15

Jan Van Malsen Arts.:

Mieke wij doen je de groette en veel plezier daar .Groetjes van Ans ik laat nog wel wat horen het gaat niet goed met me maar dat later.Groetjes en Werk ze daar.Ans en Jan.

• 22 Februari 2016 - 16:10

Piet En Hetty Ermers:

Beste Colinda en Mieke,
    Ik hoorde van Ferry dat jullie, na een heftige periode, als vrijwilligsters in Zanzibar verblijven. Knap hoor, om je zo voor medemensen in te zetten. Het zal ongetwijfeld een onvergetelijke ervaring worden in vele opzichten. Wij wensen jullie toe, dat je invulling kunt geven aan jullie drijfveren om daar naar toe te gaan en uiteraard hele mooie reiservaringen.

Hartelijke groeten,
    Piet en Hetty Ermers

• 22 Februari 2016 - 19:04

Nic Manders:

Fijn dat het met jullie zo goed gaat.
    Hier is alles oke.
    Jos heeft vanavond hier mee gegeten.Gisteren hebben we de Amsterdammers hier gehad.
    Verder weinig nieuws.
    Heel veel groetjes en tot ziens.

• 23 Februari 2016 - 23:16

Annet Hopman:

Heeee,scheetjes hoe gaat het met jullie ?? Mooie foto's hebben jullie al gestuurd zeg.
    Die lieve snoetjes , daar doe je het voor !!
    Colinda al een beetje gewend (aan de kakkerlakken op de wc) Het zal voor jou wel wereldschokkend zijn,voor het eerst zoooo ver weg en dan in een zo heel andere cultuur.
    Je brengt vast voor 10 jaar herrinneringen mee,geniet nog van je mooie zonnetje,natuur beestjes maar vooral van die mensen daar !!
    Wij gaan woensdag bij Jos koken en eten natuurlijk,daarna lekker PSV kijken,drinken we samen een wijntje op jullie.
    Dikke kus van ons XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    O-Ja het weer is hier echt pet !!!regen,regen en nog n's regen.(eind vd week weer vorst grrrrrr)

• 28 Februari 2016 - 19:56

Annet Hopman:

Verdori,we beginnen er aan te wennen dat jullie er zo-maar NIET zijn,Hoe gaat het daar,?al gewend aan de zon,droge lucht het lekkere vismenu en de fiets die bijna uit elkaar valt ??? ha..ha hoe je dat vertelde.
    Hier gaat zo alles zijn gangetje ,merk wel dat iedereen zo op de zon zit te wachten (en jullie blij dat ie s'avonds onder gaat.) De griep die hier maar niet over wil gaan,ben zaterd/zond.maar weer begonnen met werken na 10 dgn.maar voel me nu als-of ik nóg wel 10 dgn.in bed hoor ...brrrrrr. Dus breng asjeblief wat mee.Colinda ook al een beetje wegwijs in de school en de omgeving,wij hopen dat jullie het er goed naar de zin hebben. En al over de helft heen zitten er hier best wel n stel te wachten op jullie terugkomst denk ik, maar geniet van de dagen die je nog daar bent,want zo'n reis maak je maar 1x in je leven....nou ja.....of 2x ....3x Leuk vrij weekend gehad ???wat hebben jullie nu uitgevreten ?? Lekker op het strand gelegen (kan er me wel iets bij voorstellen !!!) Of heerlijk door de andere dorpjes gezworven. Kan je nog geen foto's op deze site zetten ???
    Wensen jullie nog heel veel mooie dagen daar in dat verrre Afrika,dikke knuffels vanuit Ottersum XXX